Dnes jsme měli na návštěvě manželé, kteří se šli zeptat k mobilnímu operátorovi na dotaz ohledně tarifu ke svému mobilu a odešli s tabletem a novým tarifem (na prodejně jim bylo řečeno, že tablet mohou případně vrátit, to ovšem nebyla pravda). Manželé nás tedy kontaktovali, abychom jim pomohli co vlastně s tabletem mají dělat a jak se používá. Po dvou hodinách příjemné práce manželé odešli nadšeni a už nebyly, tak naštvaní a zklamaní z toho, že jim prodali zařízení, které vlastně nechtěli na základě nepravdivých sdělení.
Co jsme vše dělali:
- Nastavení wifi a sim karty
- Vysvětlení jak funguje datový tarif a na co si dát pozor
- Vysvětlení a používání vyhledávači google a prohlížečem chrome
- Vysvětlení jak funguje fotoaparát, galerie, správce souborů
- Vysvětlení instalace a odinstalace aplikací
- Ukázka práce s mapou a stáhnutí offline mapy
- Nastavení GPS
Je škoda, že se výrobci a prodejci více nezajímají o potřeby starších lidí, ale pouze o prodej, který poté vede k tomu, že starší lidé získávají odpor k novým technologiím. Jsme rádi, že se nám to dnes podařilo obrátit k dobrému.
Kolik, ale lidí je v ČR, které neměli tu možnost se někoho zeptat?
Tým Moudré Sovičky z.s.